zondag 4 april 2010

lekkere smikkelen met pasen...

hallo.

we vonden het wel weer eens een goed idee, om weer eens zo'n lekkere taart te maken.
je kan natuurlijk elke gelegenheid aanpakken om een mooie taart te bakken.
maar helaas het is niet zo goed voor onze gezondheid.
maar ozo lekker.
we hadden nu het taart beslag van het taarten winkeltje in ridderkerk.
en dat is van dat lekkere luchtige beslag.
het is zo gezegd een echt slagroomtaart beslag.
maar zo met een speciaal feestdag mag het wel vind ik....
terwijl de taart in de oven staat zijn we (irish en ik)
alvast begonnen met het bewerken van de marsepein.
een leuk plaatje uitgezocht en alle vormen los uit snijden.
we deden dit al vaker met papier .
zo maakte wij mooie creaties voor in onze groep .
toen we met de kinderen werkte...


zo kwamen we stapje voor stapje verder.


de taarten zijn klaar en afgekoeld.
nu konden we ze doorsnijden en besmeren met banketbakkersroom en de 2de laag met yoghurt citroenkwark.
dit bleek een erge lekker combinatie te zijn.
nu de marsepein goed uitrollen en netjes opplakken.


zo nu kan broer konijn erop geplakt worden.
en netjes bewerkt worden...
zo kom je steeds verder met je creatie..



en uiteindelijk is dit het resultaat geworden.
ik heb hem nog een paar dagen in de vriezer gedaan.
want anders was hij op gegeten voor het pasen was.
helaas moest ik werken met pasen.


maar ik heb er wel van genoten hoor.
hij smaakte erg lekker.
en hij was niet zo machtig als dat ik de vorige taart had gemaakt van gewoon cake beslag.
ik moet zeggen ik ben en was erg trots op ons dat we dat zo maar weer eens konden....
groetjes miranda

Geen opmerkingen:

Een reactie posten