zaterdag 24 december 2011

een snelle kerst taart

ik had een keer aardbeien beslag gekocht.
en heb dat dus nu gebruikt.
lekker hoor er zitten ook stukjes aardbei in.

de taart door midden gesneden en op de onderste laag.
heb ik kant en klare bavarois gedaan,
natuurlijk aardbeien smaak.
en met diepvries aardbeien versierd

ik heb wel icing gemaakt en daarvan heb ik geprobeerd
kerstbomen te maken.
alleen ik vergeet dat altijd, die dingen moeten lang drogen.
ongeduldig.
met als gevolg dat ze al braken.

maar meer en deel is heel over gekomen en op de taart gedecoreerd.

langs de rand heb ik nog een paar figuren gemaakt van marsepien.
een kerstmannetje een sok een boom een krans een engeltje en een sneeuwpop.

ik zie nu dat de taart in de koelkast staat dat de icing uitloopt.
de kleur, druipt over de bavarois.
helaas als ze hem niet lusten laten ze hem staan ,
 maar ik geloof dat er aan de smaak niks mankeert.


voor iedereen een gezellige kerst.
groetjes miranda

Geen opmerkingen:

Een reactie posten